Recenzie: Fetele de Emma Cline

Descriere:
Vara anului 1969. Evie, o adolescenta in varsta de 14 ani, duce o viata anosta, intr-un orasel de provincie din America, si se straduieste din rasputeri sa le castige atentia parintilor, care abia au divortat. Totul se schimba insa pentru ea atunci cand o intalneste pe misterioasa Suzanne. Aceasta o atrage pe adolescenta in cautare de senzatii tari in lumea tulbure a unui cult, condus de un nebun charismatic.
Romanul este o meditatie asupra puterii si a sacrificiului.
Cartea este inspirata de o poveste reala, cea a temutului Charles Manson, incarcerat de peste 40 de ani pentru o serie de infractiuni, inclusiv pentru conspiratie la asasinarea actritei Sharon Tate, fosta sotie a cineastului Roman Polanski.
Recenzie

La prima vedere mi-a plăcut mult intriga cărții, mai ales că este scrisă dintr-o întâmplare adevărată. Da, această carte a avut evenimente reale. Emma Cline a schimbat numele personajelor și atat, nu a făcut nimic creativ din pacate. M-am asteptat la intamplari deosebite, mai multe detalii despre cult, rasturnari de situatie, chiar si unele detalii mai sangeroase. Din pacate m-am ales cu un stil prea pretentios, mai ales ca aceasta carte e mai mult scrisa din perspectiva unei fete de 14 ani.

Cartea Fetele s-a axat mai mult pe povestea lui Evie, o adolescenta dintr-o familie instarita cu parinti divortati recent. Mama ei nu ii mai acorda atentie, se cearta cu prietena ei, in fine, ea crede ca nimeni nu o mai intelege. Evie isi doreste cu disperare să se conecteze cu cineva ... oricine. Astfel încât sa nu se simta atât de neînțelesa și singura. Totul se schimbă după ce întâlnește un grup de fete in parc, care par a fi diferite de restul lumii. Se simte  atrasa de acel grup, in special de o fata pe nume Suzanne, care o va introduce in lumea unui cult condus de un barbat carismatic, dar nebun.

Cultul condus de Russell devine pentru Evie o a doua familie... Acești oameni o văd ... ei o cunosc ... ei o inteleg si ea isi doreste sa ramana acolo. Pe măsură ce relația  cu mama ei devine mai tensionată, Evie petrece mai mult timp cu noul ei cerc de prieteni. Lui Evie i se pare un loc minunat și ignoră toate lucrurile care unui om obișnuit i s-ar părea absurde și ciudate, uneori chiar crude
Ea in aceasta carte a fost mai mult de un observator parțial, și prea tânăra pentru a înțelege pe deplin tot ce se intampla in jurul ei. Am detestat faptul ca ei au profitat de pe urma ei: bani, produse alimentare, și sex .

Aceasta este o poveste fascinantă, tulburătoare dar bine spusă de Emma Cline. Ea surprinde într-adevăr nevoia de acceptare a lui Evie, de a simti  ca aparține, de a se simti  dorita, și citind această carte poți înțelege de ce cineva ca ea ar putea fi dispusa să facă ceva complet în afara caracterului ei.
Fetele este mai mult o poveste despre pierderea  inocentei și modul în care, uneori, suntem atrasi de pe cei care ne fascinează în ciuda comportamentului lor real.

Mă tot așteptam la mai multă dramă și emoție, sau poate o idee despre ceea ce se presupune a fi Charles Manson ca și cult.
Celebrul producător Scott Rudin (The Grand Budapest Hotel, Moneyball) a anunțat deja că este interesat de ecranizarea poveştii si chiar vreau sa vad povestea pe marile ecrane.